Базова процедура притирання гальм для автоспорту

Що таке притирання гальм?

Для досягнення максимальної ефективності гальмівної системи, колодки та гальмівні диски повинні бути сумісні один з одним. Процедура притирання гальм дозволяє забезпечити таку сумісність. Це досягається шляхом комбінування швидкості, температури, тиску в системі та інерції. Притирання також залежить від власних хімічних властивостей матеріалу колодок і дисків. Настійно рекомендується завжди використовувати лише сумісні між собою колодки та гальмівні диски.

Переваги притирання:

  1. Поступове нарощування температури загартовує диск та усуває можливість виникнення теплового шоку у матеріалі диска.
  2. Випалюються різні залишки та волога з клею навколо робочої поверхні колодок. Після встановлення нових колодок не можна відразу проводити різкі гальмування, оскільки від сильного нагріву компоненти клею перетворюються на газ під високим тиском, який буквально відокремлює робочу поверхню колодки від диска, що призводить до значного послаблення гальмівного зусилля. Цей ефект відомий як "green fade".
  3. Під час притирання на поверхні гальмівного диска утворюється так званий перехідний шар, завтовшки кілька мікронів. Цей шар є дуже ефективним джерелом сили тертя. В іншому випадку, при використанні нових дисків без перехідного шару тертя забезпечується за рахунок зрізання або вгризання в нерівності на поверхні диска. І це призводить до зниження загальної ефективності гальмівної системи.
  4. Робочі поверхні колодок та дисків притираються до практично ідеальної геометричної відповідності, що збільшує площу контакту та, відповідно, силу тертя.
  5. Ефективність комбінації нових колодок та нових дисків без притирання буде вкрай низька. Це зумовлено різнорідною структурою та властивостями двох робочих матеріалів. Притирання дозволяє утворити стабільний перехідний шар.
  6. Якщо не провести притирання, то утворення стабільного перехідного шару може забрати дуже багато часу. Іншими словами, на поверхні гальмівного диска постійно відтворюватиметься новий перехідний шар, який не може залишатися стабільним довгий час. Цей ефект знижує ефективність гальмівної системи та прискорює знос її компонентів.

Як правильно притерти гальма?

Ця процедура розрахована на застосування зі спеціальними спортивними гальмівними колодками. Завжди дотримуйтесь рекомендацій виробника гальмівних колодок.

  1. Після встановлення нових гальмівних дисків та/або колодок, зробіть 10-12 плавних гальмувань (уповільнень) зі швидкості 70-80 км/год до 20 км/год, з проміжками в 50 метрів, додаючи помірний тиск на педаль гальма.
  2. Сробіть додатково 8-10 уповільнень без зупинки зі швидкості 90-100 км/год до 20 км/год, з проміжками 50 метрів, докладаючи значне зусилля на педаль гальма.
  3. НЕ ДОПУСКАЙТЕ БЛОКУВАННЯ КОЛІС ПРИ ГАЛЬМУВАННІ!
  4. Зробіть коло по треку в режимі 70% від «бойового».
  5. Зробіть коло по треку в режимі 80% від «бойового».
  6. поверніться в бокси і дайте гальмам охолонути щонайменше 1,5-2 години.
  7. Проведіть інспекцію колодок та гальмівних дисків.

Після цього ваші нові диски готові до використання на треку. Для досягнення оптимального результату, рекомендується притирати нові диски з притертими колодками, і навпаки - притирати нові колодки з вже притертими дисками.

Представник
Рекомендуємо подивитись
JAOS
jaos-ukraine.com
Safari
aps-safari.com.ua