Диски з насічками чи перфорацією – наскільки підвищується ефективність?

Чи можна очікувати дуже значний приріст продуктивності гальмівної системи при використанні гальмівних дисків з насічками або перфорацією?

тормозные диски DBA GoldГальмівні диски DBA Street Series справді підвищують ефективність гальмування, порівняно із звичайними дисками, однак, у більшості випадків, це покращення правильніше буде назвати «суттєвим», ніж «дуже значним».


Існує кілька причин, чому важко кількісно оцінити підвищення ефективності використання гальмівних дисків DBA Street Series в стандартних дорожніх умовах. Все залежить від типу автомобіля, його спорядженої маси, типу колодок (і того, наскільки добре ці колодки були притерті), типу гальмівної системи та ефективності оригінальних гальмівних дисків.


Тестування всіх автомобілів підряд у всіх можливих умовах, очевидно, не представляється можливим. Незважаючи на це компанія DBA провела широкомасштабні випробування в різних дорожніх умовах. Також було проведено опитування якомога більшої кількості власників гальмівних дисків DBA, і ми досі не знайшли незадоволених:).


Для отримання незалежної експертної думки компанія запросила відомого автомобільного інструктора, триразового чемпіона Австралії в серії Australian NSW Hillclimb (ралі-спринт/підйом на гору) Пітера Фінлея для проведення серії незалежних випробувань.

Пітер порівнював гальмівний шлях та загальну ефективність гальмівних систем при використанні стандартних заводських гальмівних дисків та дисків DBA Gold в ідентичних умовах. Тестування проводилося на знаменитому треку Oran Park Raceway у Сіднеї автомобілем GM Commodore. Оснащений дисками з насічками перфорацією DBA Gold, цей автомобіль показав теоретичну ефективність 97% у десяти тестах на повну зупинку зі 100 км/год. Рекордний гальмівний шлях становив 38,6 метрів. Середній гальмівний шлях становив 40,4 метра. Той самий автомобіль, оснащений стандартними гальмівними дисками, показав середній гальмівний шлях 42,6 метра (90,25% теоретичної ефективності).

В обох випадках, автомобіль був оснащений ідентичними гальмівними колодками, покришками та колісними дисками. Пітер був за кермом у всіх тестах та ретельно стежив за правильністю проведення вимірювань.

Звіт Фінлея показав, що гальмівні диски DBA Gold абезпечують більш високу повторюваність результатів тестування та підвищують ефективність гальмування. Можливість зупинити автомобіль на 2,2 метра (або 5%) раніше дорогого коштує — найчастіше такої відстані вистачить, щоб запобігти ДТП. Однак, не можна казати, що показник у 5% є універсальним. На деяких автомобілях він може бути меншим, тоді як на інших, або за інших дорожніх умов — більшим.


Наприклад, ми впевнені, що перевага гальмівних дисків DBA Street Series була б ще помітнішою, якби тести проводилися на великих швидкостях, а періоди остигання між заїздами були б меншими (Пітер проїжджав один охолодний круг довжиною в 1 км між тестами). З іншого боку, умови проведення тестування, модель автомобіля (найбільш продаваний автомобіль в Австралії) і обрана швидкість - 100 км/год - повністю відповідають повсякденному дорожньому становищу.

Представник
Рекомендуємо подивитись
JAOS
jaos-ukraine.com
Safari
aps-safari.com.ua