Індикатор температурного режиму на дисках серій ClubSpec та Heavy Duty
Чи повертаються маркери температури до свого початкового кольору?
Спеціальна термографічна фарба, яка використовується у гальмівних дисках DBA ClubSpec та Heavy Duty була розроблена для індикації реальної масової температури* диска при роботі в екстремальних умовах. Такі пікові температури досягаються, коли автомобіль перебуває в русі та водій активно працює гальмами. Для того, щоб точно виміряти температуру диска, вкрай важливо, щоб маркери змінювали свій колір назавжди, досягаючи певної критичної температури.
Якби фарба поверталася до свого оригінального кольору в міру остигання диска, у вас не було б можливості оцінити реальну температуру, так як диск може знизити свою температуру на пару сотень градусів Цельсія, поки ви зупинитесь і зможете перевірити маркери.
Три маркери на гальмівних дисках DBA означають наступне:
Для зміни кольору маркера, гальмівний диск повинен нагрітися до заданої температури і знаходитись в такому стані не менше 10 секунд. Таким чином, зміна кольору не буде викликана простим нагріванням від набагато гарячішої зовнішньої поверхні, тепло від якої не проникає вглиб диска і не впливає на його механічні властивості. Ідеальна температура для спортивних гальмівних колодок та дисків знаходиться в діапазоні від 458°С до 550°С. У цьому діапазоні досягається пікова сила тертя. У такому випадку зелений маркер змінює свій колір на білий, а помаранчевий маркер не змінює колір, або злегка змінює по краях мітки.
Якщо ж помаранчевий маркер поміняв свій колір на жовтий, то вам необхідно задуматися про більш спеціалізовані колодки, зміни в налаштуванні автомобіля, або про зміну стилю водіння. При перевищенні температури 630°С (червоний маркер) відбувається значне навантаження на матеріал диска, що може призвести до передчасного утворення тріщин або викривлення диска. Гарантія DBA не розповсюджується на гальмівні диски, які використовувалися в автоспорті.
* Масова температура це температура, яку досягає весь матеріал робочої поверхні гальмівного диска, на відміну від температури поверхні, яка може досягати набагато більших значень, але мати набагато менший ефект на механічні характеристики диска.