Поширені проблеми з гальмами
Пам'ятайте про важливість регулярної перевірки гальмівної системи. Більшість водіїв перевіряють гальма тоді, коли вже виникла якась проблема, отже, гальмівні диски, колодки та інші компоненти гальмівної системи не піддавалися своєчасній інспекції.
До вашої уваги короткий огляд основних проблем з гальмівною системою:
Низький рівень гальмівної рідини
Зазвичай вказує на витік у гальмівній системі, що може призвести до дуже серйозних наслідків. Необхідно перевірити супорти, гальмівні шланги та трубки, головний гальмівний циліндр. При виявленні витоку дефектний компонент повинен бути замінений на новий. На автомобілі не можна їздити доти, доки не буде проведений ремонт, оскільки витік може призвести до повної відмови гальм.
Педаль гальма в самому низу
Це може статися на барабанних гальмах, якщо заклинили регулятори, що компенсують нормальне зношування робочого матеріалу колодок. Регулювання може відновити нормальний рівень педалі, проте проблема повертатиметься в міру подальшого зношування колодок. Рекомендується добре почистити регулятори або замінити їх на нові. Також причиною низької педалі гальма можуть бути зношені гальмівні шланги або витік гальмівної рідини.
М'яка або «ватна» педаль гальма
Означає, що в гальмівній системі знаходяться бульбашки повітря, які потрапили туди під час неправильного прокачування гальм або при витоку або дуже низькому рівні гальмівної рідини. Необхідно прокачати гальма у тій послідовності, що призначена для даної моделі автомобіля. Іншою причиною можуть бути зношені гумові гальмівні шланги, які «надуваються» при гальмуванні.
Великий вільний хід педалі
Можливі причини: зношені гальмівні шланги, неправильно відрегульовані барабанні гальма або повітря в системі. Цей симптом досить небезпечний, оскільки автомобіль може повністю позбудеться гальм ще до безпечної зупинки.
Педаль провалюється в підлогу
Дуже небезпечна ситуація, викликана сильним зносом сальників у головному гальмівному циліндрі або витоком у гідравлічній системі, яка не дозволяє гальмам утримувати тиск.
Биття педалі гальма
Вказує на викривлення диска – його необхідно замінити чи проточити. Робочі поверхні повинні бути плоскими (не більше 0,05 мм биття) та повинні бути паралельними (в межах 0,0127 мм для більшості автомобілів). Також не забувайте про ступичні підшипники — якщо вони піддаються обслуговуванню, їх необхідно почистити, перевірити і заново запакувати мастилом. Також знадобляться нові сальники ступичних підшипників.
Скрибливий шум
Зазвичай вказує на те, що треться метал об метал і ви маєте серйозний незапланований ремонт гальмівної системи. Швидше за все, знадобиться заміна гальмівних дисків та/або барабанів, а також ремонт або заміна інших деталей гальмівної системи (шлангів, що направляють супортів). На деяких колодках для дискових гальм встановлені спеціальні металеві індикатори зношування, які видають такий звук. Це означає, що гальмівні колодки вже потребують заміни.
Писк
Зазвичай викликане вібрацією між дисковими колодками та супортом. Лікується заміною чи проточкою гальмівних дисків, встановленням нових колодок або нанесенням спеціального протишумового складу на задні поверхні колодок.
Деренчання
Зазвичай викликане встановленням неправильно проточених дисків.
Прихватывание тормозов
Масло, смазка или тормозная жидкость на колодках могут вызывать «прихватывание» тормозов. Найдите и устраните причину загрязнения и замените колодки. Также могут прихватывать барабаны или диски с глубокими царапинами, может понадобиться проточка или замена.
Прихоплення гальм
Може призводити до ведення автомобіля в один бік та/або збільшення витрати палива. Може бути викликано ослабленням або поломкою пружинок в барабанних гальмах, підклинюванням іржавої або зношеної направляючої в супорті, підклинюванням циліндра в супорті, неправильним регулюванням компенсаторів зносу в барабанах або заклинившими, або змерзлими тросами ручного гальма. Необхідно проводити перебирання супортів кожні 60000 км (сигналом для такого перебирання може бути нерівномірне зношування внутрішньої і зовнішньої колодки).
Ведення автомобіля убік при гальмуванні
Може викликатись: забрудненням колодок, неправильним регулюванням гальм, поломкою циліндра або всього супорта, підклинюванням гальм з одного боку, нерівномірним зносом гальмівних дисків по сторонах автомобіля або зношеними ступичними підшипниками.
Жорстка («дубова») педаль гальма
Недостатність вакуумного посилення може бути викликана низьким значенням розрідження в колекторі, витоком у вакуумній трубці підсилювача гальм або дефектом підсилювача. Іноді поломка зворотного клапана призводить до витоку вакууму з підсилювача гальм, що призводить до виникнення жорсткої педалі гальма. Процедура діагностики: стравити вакуум із системи на вимкненому двигуні, завести двигун із натиснутою педаллю гальма — якщо педаль «пішла», значить підсилювач у порядку. Якщо ж педаль залишається жорсткою в момент старту двигуна, необхідно приділити увагу підсилювачу, вакуумній трубці підсилювача і зворотному клапану.
На автомобілях, оснащених системою посилення «Hydroboost», жорстка педаль може виникати внаслідок розтягування ременя гідропідсилювача, низького рівня рідини, витоків у патрубках гідросистеми або поломки клапанів у пристрої Hydroboost.
Ці проблеми, особливо витік гальмівної рідини, особливо критичні в наш час, оскільки переважна більшість сучасних автомобілів оснащена системою ABS. Ця система є складною комбінацією електричних і гідравлічних компонентів, які не витримують потрапляння вологи або утворення корозії.
Гальмівна рідина
Гальмівна рідина має високу гігроскопічність, це означає, що вона легко вбирає воду (вологу). При вбиранні вологи значно знижується крапка кипіння рідини, вона закипає набагато раніше і відбувається відмова гальмівної системи. Рідину необхідно міняти кожні 2 роки або 60 000 км.