Пошкодження гальмівних дисків. Частина 1.
Поскрипування гальм це лише одна маленька складова в загальній схемі пошкоджень гальмівних дисків, проте, для більшості новачків, це «перший дзвінок» про те, що гальмівна система вимагає їхньої уваги.
Справа в тому, що лише деякі з нас можуть з упевненістю розумітися на всіх механічних проблемах автомобіля. Неважливо хто ви - новачок або майстер зі стажем, іноді буває вкрай важко встановити першопричину поломки.
Тому ми спробували зібрати в цій невеликій статті основні типи поломок гальмівної системи, такі як скрип гальм, розтріскування гальмівного диска, іржавіння диска та інші. Ви будете здивовані, що деякі з цих речей є абсолютною нормою і не несуть у собі жодної небезпеки.
Для вашого відома — ми спробували написати цю статтю найпростішою мовою, щоб будь-який новачок почував себе комфортно під час читання. Якщо ви вже й так усе це знаєте – чудово, ми раді за вас!
1. Іржа на гальмівних дисках
На будь-якому автомобільному форумі ви знайдете питання про іржу на гальмівних дисках. Багато новачків з похвальною завзятістю нишпорять по форумах у пошуках відповіді на це запитання. А ось і правильна відповідь: гальмівний диск практично повністю складається з чавуну. Тому при найменшому окисленні на диску неминуче з'являється іржа. Іржа утворюється навіть якщо ви живете в місті і їздите сухими дорогами. Однак утворення іржі не несе жодної загрози для гальмівної системи і не є причиною виникнення скрипів.
2. Биття гальмівних дисків/педалі гальма
Більшість сучасних автомобілів оснащено гальмівними дисками із посадковою частиною у вигляді циліндра. Такий дизайн дисків полегшує сервісне обслуговування автомобіля, але може створювати деякі проблеми для водіїв, які виражаються биттям дисків або педалі гальма під час гальмування.
Биття (або пульсація) педалі гальма найчастіше виникає внаслідок варіації товщини гальмівного диска. Варіація товщини (Disc thickness variation или DTV) це технічний термін, що означає, що диск має нерівномірну товщину робочої поверхні.
Якісні гальмівні диски мають рівномірну товщину, коли вони нові, і зупиняють автомобіль плавно, без ривків. Однак, завдяки іншим потенційним порушенням у гальмівній системі, згодом може розвинутися нерівномірність товщини робочої поверхні диска, що призведе до биття.
Найбільш частою причиною виникнення нерівномірності (DTV) є накопичення іржі або частинок матеріалу колодок між посадковим місцем диска та маточиною автомобіля. При цьому диск «сидить» на маточині не всією площиною, що призводить до надмірного зносу робочої поверхні.